Finnmarksløpet har nå bikket 20 000 følgere på Instagram.
I år som i fjor er det Marthe Nyvoll som styrer Finnmarksløpets kontoer på Instagram og TikTok.
Her finner man en konstant strøm av filmsnutter og bilder fra løpet, både fra vår egen presseredaksjon og tidvis fra andre aktører.
En milepæl ble nådd i helga da Finnmarksløpet bikket 20 000 følgere på Instagram.
Vi har fra før 50 000 følgere på Facebook.
Bra kanal
– Instagram er en veldig bra kanal for oss, sier Finnmarksløpets kommunikasjonssjef Trond Anton Andersen.
– Det er gøy å se hvor godt folk responderer på den, og det er kanskje den beste kanalen vi har i dag for å få «godfølelsen». Der er vi veldig fokusert på hund, og det meste som skjer der, handler om spannene, utdyper han.
Han roser også Marthe Nyvoll og jobben hun gjør for løpet.
– For å få en ekstra boost på Instagram og TikTok har vi hyret inn Marthe for andre år på rad. Hun har bidratt sterkt til å løfte disse kanalene for oss enda mer!