Det enkleste først, løypa for juniorklassen forblir uendret også i 2026. Juniorene skal kjøre tur-retur sjekkpunkt Suossjavri via sjekkpunkt Jotka begge veier. Den totale distansen er 200 km.
FL – 600
Årets endringer for FL-600 kommer i starten av løpet. Første etappe vil gå via Jotka, videre forbi Ragèsjavri og ende på sjekkpunkt Masi. For deltakere som med skrekk og gru husker den siste bakken ned til sjekkpunkt Masi som bratt og utfordrende, ikke fortvil, dere skal IKKE kjøre ned den bakken. I stedet vil løypa gå opp denne bakken ut fra sjekkpunktet.
Sjekkpunkt Masi blir et handlerfritt sjekkpunkt. Det vil være mulig å sende inntil en depotsekk på 20kg som man kan motta på sjekkpunkt Masi. Alt deltakeren vil ha behov for fram til sjekkpunkt Jergul, utover den ene depotsekken, må medbringes i sleden fra start.
Fra Masi går neste etappe i retning Mieron og fortsetter deretter mot Jergul. Fra sjekkpunkt Jergul til mål blir løypa den samme som i 2025.
Hviletidsreglene blir de samme som i 2025, med minimum seks timers obligatorisk hvile pluss tidsutligning på sjekkpunkt Jergul og minimum seks timer på sjekkpunkt Karasjok. Tidsfristene for å kjøre ut fra sjekkpunkt Jergul og Karasjok, samt siste frist for å komme i mål, blir også de samme som i 2025, (se regelverk).
Etappelengder FL-600
(OBS! endringer på etappelengdene kan forekomme)
- Start – Masi 114km
- Masi – Jergul 138km
- Jergul – Levajok 129km
- Levajok – Karasjok 83km
- Karasjok – Jotka 82km
- Jotka – Mål 49km
Total distanse 595km

Kart FL-600
FL – 1200
Første og andre etappe for FL-1200 blir lik som i 2025, med Jergul som første sjekkpunkt og deretter Levajok. Fra Levajok vil tredje etappe gå omtrent som tidligere år over fjellet i retning Tana, men nytt for året er at denne etappen vil fortsette videre nordover via Masjok området til sjekkpunkt Bonakas, som ligger på Tana videregående skole. Noen som vil bety at den tredje etappen blir 2-3mil lengre enn i før.
Fra Bonakas vil løypa følge elva sørover igjen mot Tana Bru. Derfra fortsetter løypa som tidligere til sjekkpunkt Neiden 1 og deretter videre til sjekkpunkt Kirkenes. Fra sjekkpunkt Kirkenes vil løypa gå i en runde innover Pasvikdalen, før den fortsetter mot Neiden 2. Runden i Pasvikdalen vil bli kortet noe inn sammenliknet med den som ble kjørt i 2025. Nøyaktig distanse er ikke avklart.
Fra Neiden 2 fortsetter løpet som tidligere mot sjekkpunkt Varangerbotn. Derfra vil neste etappe gå omtrent som tidligere via elveisen til Båteng. Årets største endring for FL-1200 begynner her. I stede for å fortsette hele veien til Levajok 2, vil løypa fra Båteng følge terrenget fram til sjekkpunkt Sirbma, som vil bli på samfunnshuset.
Fra Sirbma er plan A å legge løypa på elva hele veien fram til Karasjok. Dette forutsetter gode isforhold på elva. Som en backupløsning ved usikker is, må løypa gå fra Sirbma og over fjellet til Levajok. Det blir likevel ikke sjekkpunkt på Levajok 2. Fra Karasjok til mål vil løypa bli den samme som i 2025. Altså forbi Jergul og Mollisjok før den fortsetter mot sjekkpunkt Jotka og mål.
Hviletidsreglene blir de samme som i 2025. En 20 timers hvil pluss tidsutligning som skal tas ut etter Jergul, og senest på Varangerbotn, og minimum 5 timers hvile på sjekkpunkt Karasjok. Tidsfristen for å kjøre ut fra sjekkpunkt Karasjok og siste frist i mål blir også de samme som i 2025, (se regelverk).
Etappelengder FL-1200
(OBS! endringer på etappelengdene kan forekomme)
- Start – Jergul 125km
- Jergul – Levajok 122km
- Levajok – Bonakas 120km
- Bonakas – Neiden 1 120km
- Neiden 1 – Kirkenes 72km
- Kirkenes – Neiden 2 100km
- Neiden 2 – Varangerbotn 82km
- Varangerbotn – Sirbma 77km
- Sirbma – Karasjok 138km
- Karasjok – Jotka 115km
- Jotka – Mål 49km
Total distanse ca. 1120km
Kart for FL – 1200 kommer.
